ELEKTRONICZNY SYSTEM OBSŁUGI KLIENTA

Elektroniczny System Obsługi Klienta ESOK

Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK) jest to system umożliwiający pobór i rozliczanie opłat oraz kontrolę dostępu na terenie mariny czy campingu. Został stworzony na bazie kart zbliżeniowych typu pre-paid oraz autonomicznych czytników tych kart nadzorujących pracę urządzeń peryferyjnych systemu i sterowników tych urządzeń. Całość systemu nadzorowana jest przez oprogramowanie komputerowe zainstalowane na centralnym komputerze. System umożliwia dodatkowo archiwizację dokonywanych płatności, archiwizacje aktywności w marinie czy na campingu i zarządzanie tymi informacjami. System może być powiązany z internetem co rozwija jego możliwości o usługi on line – monitoring, rezerwację, przedpłaty itp.

W systemie karta przedpłatowa pełni rolę portmonetki i klucza. Wykupując kartę w bosmanacie klient otrzymuje kartę - portmonetkę z ilością wpłaconych pieniędzy,  którą będzie płacił za usługi oferowane na przystani, i która umożliwi mu dostęp do miejsc i pomieszczeń zarezerwowanych dla posiadaczy kart. Po wyczerpaniu wpłaconych pieniędzy kartę klient może doładować. W przypadku niewykorzystania w płaconych pieniędzy pozostałość zostanie wypłacona klientowi.

Zakres usług objętych systemem ESOK

  1. Dystrybucja energii elektrycznej i wody na przystani
  2. Odbiór ścieków sanitarnych i zęzowych
  3. Obsługa zewnętrznego punkt zmywania naczyń
  4. Korzystanie z natrysków i toalet
  5. Korzystanie z pralni i suszarni
  6. Obsługa parkingu
  7. Obsługa miejsc postoju jachtów z zimie
  8. Obsługa bramek wejściowych i szlabanów
  9. Kontrola dostępu do wydzielonych pomieszczeń i miejsc np. pentry, świetlicy, sauny itp.

 

Schemat ideowy działania systemu ESOK.