Elektroniczny System Obsługi Klienta ESOK
Elektroniczny System Obsługi Klienta (ESOK) jest to system umożliwiający pobór i rozliczanie opłat oraz kontrolę dostępu na terenie mariny czy campingu. Został stworzony na bazie kart zbliżeniowych typu pre-paid oraz autonomicznych czytników tych kart nadzorujących pracę urządzeń peryferyjnych systemu i sterowników tych urządzeń. Całość systemu nadzorowana jest przez oprogramowanie komputerowe zainstalowane na centralnym komputerze. System umożliwia dodatkowo archiwizację dokonywanych płatności, archiwizacje aktywności w marinie czy na campingu i zarządzanie tymi informacjami. System może być powiązany z internetem co rozwija jego możliwości o usługi on line – monitoring, rezerwację, przedpłaty itp.
W systemie karta przedpłatowa pełni rolę portmonetki i klucza. Wykupując kartę w bosmanacie klient otrzymuje kartę - portmonetkę z ilością wpłaconych pieniędzy, którą będzie płacił za usługi oferowane na przystani, i która umożliwi mu dostęp do miejsc i pomieszczeń zarezerwowanych dla posiadaczy kart. Po wyczerpaniu wpłaconych pieniędzy kartę klient może doładować. W przypadku niewykorzystania w płaconych pieniędzy pozostałość zostanie wypłacona klientowi.
Zakres usług objętych systemem ESOK
- Dystrybucja energii elektrycznej i wody na przystani
- Odbiór ścieków sanitarnych i zęzowych
- Obsługa zewnętrznego punkt zmywania naczyń
- Korzystanie z natrysków i toalet
- Korzystanie z pralni i suszarni
- Obsługa parkingu
- Obsługa miejsc postoju jachtów z zimie
- Obsługa bramek wejściowych i szlabanów
- Kontrola dostępu do wydzielonych pomieszczeń i miejsc np. pentry, świetlicy, sauny itp.
Schemat ideowy działania systemu ESOK.